בתי מדרש פלוגתא

בית מדרש באשדוד

בית המדרש האשדודי בהנחיית הרב יואל דהן ויו"ר תנועת אשדודים יניב קקון הוא מקום ללמוד, להתווכח, להתחבר, לדון, לגעת ולאתגר יחד את הסטטוס קוו בסוגיות המרכזיות המשפיעות על חיי כולנו, חרדים, מסורתיים, חילוניים, נשים וגברים, סביב טקסטים מודרניים ומן המקורות. יניב קקון – יו"ר תנועת תנועת אשדודים ומנהל המחלקה לפוליטיקה מוניציפלית במכון שחרית, והרב יואל דהן – מחנך, מרצה וממנהיגי הקהילה החרדית-ספרדית באשדוד, מובילים יחדיו את בית במדרש האשדודי של פלוגתא.

לאחר יותר מ-15 מפגשים בשנה שעברה, תפתח השנה השנייה עם צפייה להתרחבות ולפנים חדשות שיצטרפו למעגל הפלוגתא.

מתי? יום רביעי, אחת לשלושה שבועות
איפה? מרכז ויצ"ו, אטינגר 5 אשדוד
כמה? הסדרה בת 12 מפגשים, ואינה כרוכה בתשלום.

בית המדרש לצדק חברתי-רחובות

בעוד שהיינו רגילים שהחרדים יוצאים למחות על נושאי הדת והחילונים מפגינים על ערכים חברתיים, בית המדרש לצדק חברתי ברחובות בהנחיית אבי קלנר ויואב שטיין מזמין אתכם, תושבי/ות רחובות והסביבה למפגש פתוח בו ננסה לברר יחדיו האם יש תחומים בהם היינו יוצאים למאבק ציבורי משותף חרדים חילונים? אילו שינויים חברתיים היינו רוצים לקדם דווקא יחדיו? לאחר שנה של דיון פורה הוחלט יחד על פתיחת קורס לגישור מוסמך בו ילמדו הצדדים על היכולת לגשר ולהכיל צדדים והיבטים שונים לסוגיה אחת, וכמובן את היכולת לגשר בין צדדים.
אבי – רב, מורה ומחנך במספר מסגרות חינוכיות בעיר, מגשר קהילתי בהתנדבות.
יואב – חבר בקיבוץ המחנכים של דרור ישראל ופעיל צדק חברתי.

מתי? החל מחודש פברואר
איפה? מרכז לגישור רחובות
כמה? הסדרה בת 100 מפגשים, וכרוכה בתיאום מראש.

בית המדרש בבאר שבע

בית המדרש בבאר שבע הוא סיפורן של שתי קהילות שנפגשות. בקהילת דרור ישראל חברים אנשי חינוך אידיאולוגים שפגשו קבוצה אידיאולוגית אחרת מאופקים. לצד העשיה החברתית והקהילתיות המשתפת הם מצאו פלוגתא ומחלוקת משמעותית זהות יהודית מחלוקת כר פורה. פרקי אבות. כותבים פירוש משותף. בימי שני אחת לשבועיים נפגשים ניר וטלי מקיבוץ המחנכים דרור ישראל עם ברק, אברך ומוביל מהקהילת החרדית באופקים בבית המדרש הבאר שבעי של פלוגתא. במפגשים אלה לומדים המשתתפים סוגיות הנמצאות במחלוקת בציבור הישראלי, ודרכן מנסים לכונן חיים משותפים למרות השונות.

מתי? ימי שני, אחת לשבועיים, בשעה 19:30
איפה? באר שבע
כמה? הסדרה בת 12 מפגשים, ואינה כרוכה בתשלום.

בית המדרש בבית פרת, ירושלים

לב קרייטמן, בוגר המדרשה באלון, ובצלאל שטאובר, תלמיד ישיבת מיר, נפגשו במסגרת מפגש פלוגתא באלול לפני שנתיים, ומאז הם נהיו חברים טובים. השנה הם החליטו להרחיב את חווית החברות בינהם להובלה משותפת של בית מדרש. לב ובצאלא מנחים ביחד סדרת מפגשים, בהם מבררת הקבוצה יחדיו באמצעות שיח אינטימי ולימוד את עתיד חיינו המשותפים. מה החששות, ומה ההזדמנויות של חיים משותפים? כיצד הינו רוצים לראות את המרחב הציבורי והיהדות במדינת ישראל?

אם אתם מרגישים בשלים ואמיצים דיו להפגש וללמוד זה המקום בשבילכם!!

לאחר יותר מ-15 מפגשים בשנה שעברה, תפתח השנה השנייה עם צפייה להתרחבות ולפנים חדשות שיצטרפו למעגל הפלוגתא.

מתי? ימי שני, אחת לשבועיים, בשעה 19:30
איפה? בית פרת – הלל 27, ירושלים
כמה? הסדרה בת 6 מפגשים, ואינה כרוכה בתשלום.

חולקים שכונה בירושלים

אנחנו חיים יחד בשכנות, נפגשים בגנים ציבוריים ובתור בחנות. לעיתים יש שיחה קלה, לפעמים יש מבט מעט חשדן ולעיתים אדישות. מתוך כך עולה השאלה: מי הם השכנים שלי? כל כך קרובים אבל כל כך רחוקים.
ירושלים הפכה להיות עיר של מיעוטים, בה כל מיעוט חרד להשרדותו במחרב הירושלמי. הפתרון היחידי יוכל להגיע רק באמצעות לקיחת אחריות של התושבים, וחתירה למגע- דיאלוג כנה על סוגיות המחלוקת.
פלוגתא מזמינה את תושבי השכונות המעורבות בעיר: רמות, גילה, קרית יובל והגבעה הצרפתית לסדרות מפגשים שקורים במנהלים הקהילתיים בשכונות.

קרית יובל:

מתי? מוצ"ש, 20:00, אחת לחודש
איפה? תיאטרון משו-משו

רמות: קבוצת נשים "מעורבת ירושלמית"
מתי? ימי רביעי, 20:30, אחת לשלושה שבועות
איפה? מנהל קהילתי רמות

גילה: קבוצת נשים "מעורבת ירושלמית"
מתי? ימי ראשון, 20:30, אחת לשלושה שבועות
איפה? מנהל קהילתי גילה

גבעה צרפתית:
מתי? יש להתעדכן בפייסבוק
איפה? מנהל קהילתי גבעה צרפתית

ההשתתפות אינה כרוכה בתשלום

פלוגתא ב"עלמא" – תל אביב

קבוצת לימוד ייחודית של חילונים וחרדים הנפגשים ב"עלמא-בית לתרבות עברית", השוכנת בסמוך לשדרות רוטשילד בתל אביב. כעת נכנסה הקבוצה לשנת פעילותה השנייה כאשר המשתתפים בוחרים להיפגש, להכיר ולברר סוגיות הנמצאות במחלוקת בציבור היהודי-ישראלי.

סדרת המפגשים הרציפה והאינטימית מאפשרת למשתתפים להגיע להבנה כי על הצדדים לקחת יחד אחריות על החיים המשותפים בישראל, בדרך של שיח מעמיק לימוד משותף מעמיק והיכרות דוגמת מודל "פלוגתא".

מובילי הפלוגתא:
עידו – חונך בבית הספר הדמוקרטי ביפו, מעצב מוצר ופעיל  חברתי: "אני מאמין בלב שלם במפגש כהזדמנות להרחבת העושר התרבותי שלי, ומזמין את כולם לשיחה ומדרש על הסוגיות הבוערות בחברה הישראלית".

אפרים – אב לשלושה, גר בבני ברק, אברך בכולל משמעות:  "אני נרגש ומסוקרן לקראת המפגש הרבגוני, ומזמין את כולם להצטרף אלינו למסע לימוד להעמקת ההבנה של המפריד והמחבר בינינו".

מתי? ימי שלישי, אחת לשבועיים, 20:00
איפה? עלמא – בית לתרבות עברית, שד"ל 6, תל-אביב.
כמה? הסדרה שנתית, ואינה כרוכה בתשלום.

בית המדרש בנתניה

חן מלול (פובליציסט) ויעקב אלאל (איש חינוך חרדי) מזמינים אתכם לסדרת מפגשים בין הקהילה הדתית-חרדית והקהילה החילונית והמסורתית בנתניה. מטרת המפגשים היא לעורר שיח מכבד ועם זאת פתוח ולא מתחמק על השאלות היסודיות וגם הקצת פחות של החברה הישראלית.

מתי? אחת לחודש.
איפה? "הגג – מרכז הצעירים", שטמפפר 4, נתניה.
כמה? הסדרה בת 12 מפגשים, ואינה כרוכה בתשלום.

בית מדרש בחיפה

מוקד חדש באחת הערים המעורבות ביותר בישראל. בועז, פעיל בתנועת "דרכנו", חולם מזה שנים על מפגש עם אוכלוסיה חרדית. יעקב דנן, אברך ויזם חברתי חרדי חולם אף הוא מצידו את אותו החלום. פלוגתא הגשימה עבורם את החלום, ויחד הם יצאו לסדרת מפגשים בין חילונים לחרדים על האתגרים המשותפים והמפלגים.

מתי? ימי רביעי אחת לשבועיים.
איפה? מתחם הסוכה, חיפה.
כמה? סדרה בת 8 מפגשים.

קבוצת נשים בכרמיאל

התנ"ך עמוס גיבורות תרבות. מה המסר שלהן לתקופתנו אנו? בעיר הצעירה כרמיאל נפגשות מידי שבוע בהובלתה של מלכה נבון וברת הפלוגתא שלה על לימוד הסוגיות הנשיות בתנ"ך.

סדרת המפגשים הרציפה והאינטימית מאפשרת למשתתפים להגיע להבנה כי על הצדדים לקחת יחד אחריות על החיים המשותפים בישראל, בדרך של שיח מעמיק לימוד משותף מעמיק והיכרות דוגמת מודל "פלוגתא".

מתי? ימי ראשון, 10:00 בבוקר, אחת לחודש.
היכן? מועדון הריימנס כרמיאל.